کد خبر : 616
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 اسفند 1402 - 17:30

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ؛

ساخت ۳ بیمارستان با ۱۱۰۰ تخت در استان لرستان

ساخت ۳ بیمارستان با ۱۱۰۰ تخت در استان لرستان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در استان ۳ بیمارستان با ۱۱۰۰ تخت در دست ساخت است و ۱۰۳ پایگاه با ۷۰۰ نفر نیرو وجود دارد که نیازمند تجهیز هستند.؛

به گزارش گفتار ما، بهرام دلفان ظهر امروز در آئین اهدای ۱۰ دستگاه آمبولانس به مجموعه اورژانس لرستان توسط خیر خرم‌آبادی، اظهار کرد: تامین سلامت جامعه رسالت همه دولت‌ها است اما از آنجا که هزینه‌های تامین سلامت آحاد جامعه بسیار سنگین بوده دولت به تنهایی از عهده آن برنمی‌آید.

وی خاطرنشان کرد: در لرستان ۳ بیمارستان با ۱۱۰۰ تخت در دست ساخت است و ۱۰۳ پایگاه با ۷۰۰ نفر نیرو وجود دارد که نیازمند تجهیز هستند.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه با توجه به محدودیت‌های مالی و کمبود اعتبارات ورود خیرین سلامت بسیار حائز اهمیت است، افزود: مجمع خیرین سلامت استان نیز در همین راستا تشکیل شده است و تهیه آمبولانس برای حوادث پیش بیمارستانی، و بروز کردن ناوگان درمانی فرسوده کار بسیار بزرگی است.

دلفان با اشاره وجود ۳ پایگاه هوایی در استان، گفت: کمک‌های دولتی برای تجهیز کافی نیست به نحوی که ما در طول یکسال گذشته تنها توانسته‌ایم ۴ دستگاه آمبولانس تهیه کنیم.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان این مطلب که باید فرهنگ کمک به حوزه سلامت را گسترش دهیم، گفت: هر کسی آمبولانسی بخرد و آن را اهدا کند از تمام عوارض و گمرک در کشور معاف خواهد شد.

* خبرنگار: مهسا احمدی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.