کد خبر : 602
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 تیر 1403 - 15:58

مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان گفت:؛

عمارت تاریخی “مصری” بروجرد برای ثبت جهانی در سال آینده در نظر گرفته شده است

عمارت تاریخی “مصری” بروجرد برای ثبت جهانی در سال آینده در نظر گرفته شده است
مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان گفت: عمارت تاریخی "مصری" بروجرد به‌عنوان سی و یکمین خانه تاریخی ایران برای ثبت جهانی در سال آینده در نظر گرفته شده است.؛

به گزارش گفتار ما، عطا حسن‌پور،در آیین افتتاح عمارت تاریخی مصری بروجرد اظهار داشا: عمارت تاریخی مصری بروجرد به‌عنوان سی و یکمین خانه تاریخی ایران برای برای ثبت جهانی در سال آینده در نظر گرفته شده است.

وی افزود:عمارت تاریخی مصری در بروجرد هشتمین خانه تاریخی در استان لرستان است که به بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری لرستان گفت:سال گذشته از ۱۱ بنای خانه تاریخی در لرستان سه بنا واگذار شده و به‌زودی دیگر خانه‌ها به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

حسن‌پور افزود:میراث‌فرهنگی و گردشگری با احیا خانه‌های تاریخی هم گردشگری را احیا می‌کند و هم صنایع‌دستی را رونق می‌دهد.

وی اظهار داشت:امسال در شهرستان بروجرد خانه تاریخی مغیث‌الاسلام را با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی به بهره‌برداری می‌رسد،این خانه تاریخی با معماری ویژه که توسط بخش خصوصی احیا و مرمت می‌شود، کاربری اقامتی خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری لرستان گفت:خانه تاریخی بزرگمهر نیز از دیگر خانه‌های تاریخی بروجرد است که به‌زودی احیا خواهد شد، خانه‌ های تاریخی بروجرد آماده واگذاری به بخش خصوصی است از شهرداری و شورای شهر درخواست داریم که برای جذب سرمایه‌گذاران در این بخش همکاری کنند.

حسن‌پور افزود:واگذاری اولین کاروان‌سرا از یازده کاروان‌سرای لرستان که از بروجرد آغاز می‌شود در دستور واگذاری به بخش خصوصی است.

وی اظهار داشت:تمام خانه‌های تاریخی مستندسازی شده است تا بخشی از سرمایه‌های شهرستان بروجرد به بخش خصوصی معرفی شود، اعتبارات میراث‌فرهنگی برای مرمت و بازسازی کافی نیست و چاره‌ای جز واگذاری به بخش خصوصی نداریم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.